Saturday, December 19, 2009

UNTUK KAWAN2 DI SHAMS....




ari ni,genaplah 2 ari aku duk rumoh......
rindu plop wase ke kengkawan.......skrg, kite dah bergelar ex-SHAMS dah......
ha.......

menginjak ke alam ipt....

kueh3

aku nok tujukan lagu ini khas untuk kengkawan aku yang pernoh blajo kat SHAMS....
SMKA SHEIKH ABDUL MALEK tetap di ingatan...


kulayarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang menyentuh emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hatimu bawa sinaran cahaya inspirasi

Sahabat...
kau sesungguhnya
Temanku...
dikala suka dan lara

Tika ku buntu
diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan
untukku mengukir senyuman

Bagaikan embun
hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha Yang Esa

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada noktah kasih

Biarlah waktu menetukan
nilai ukhwah yang terjalin
Teruskanlah perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir

Dan aku masih di sini
terus mendaki
puncak tertinggi hidupku

Dan aku terus menanti
saat yang manis
akan berulang kembali

Sahabat...

ha...itu die lagu untuk kawan2....
kalau saloh lirik tu,halal beralal r eh....

em....aku tau yang pasti,musti kengkawan pon rindu kat satu same len kan????
sapa ato2 msj menyatakan kerinduan...
ahahahaa....

antara orang yang anta msj kat aku adelah......


ika
hanya zaman persokolahan saje yang mengajar kite erti sahabat,cinte dan remaja,dan bile zaman itu berlalu nescaya ia xkan kembalilagi...mase ini jua kita membawa haluan masing2,mungkin sukar untuk kite semua bersatu kembali dalam satu tempat sekecil satu bilik darjah, belajar bergurau, kenekan guru, ke kantin, ke tandas bersame....trebukti zaman pelajar adalah zaman remaja yang sukar dilupakan... mungkin satu hari nanti kita akan menangiskerana rindukan zaman pelajar yang sangat indah......salam kemaafan n perpisahan...jage diri elok2...

faatihah md. zan
memories of yesterday,lay behindmy way, though it may take, thousand of years, never i'll forgetforever, all the fun n forlic that, we had together with, will never decays, as the candle melt away, coz friendship is more precious, then sparkling silver,gold,gems....hope all d golden moment together always fresh in our mind.... may our friendship blooms as the flowers does with fragrance...
nik

jika indah satu pertemuan jangan akhiri dengan perpisahan, jika suci satu perkenalan jangan cemari dengan pendustaan, jika bernilai sebuah persahabatan, hargailah ia dengan keikhlasan....salam perpisahan...
jannah
ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan...bukan pada manisnya ucapan di bibir tapi terletak pada ingatan seseorang terhadap teman dalam doanya...
-IMAM AL-GHAZALI-....ingatku dalam doamu....

mirah
sahabat,mungkin pertemuan kite sudah suratan. berdoalah moga ianya dalam redha Ilahi. tapi pertemuan ini menuntut perpisahan kerana itu menjadi pasangannya. tapi, biar jauh terpisah, jangan bira ukhuwah ini terputus begitu sahaja kudoakan moga mahabbah ini kan kekal berpanjangan...biar jauh di mata,namun dekat di hati....
akmar

aku cuba mencari bntg tapi sayang ia tersorok di sebalik awan...aku cuba mencari bulan tapi ia juga menghalang...kurenung dada angkasa dan yang lihat hanyalah hitam pekat warnalangit....semuanya tersembunyi bagai tidak mahu melihat tangisan aku dan sahabat2 lain....memang perit perpisahan apatah lagi jikalau tidak ditakdirkan ada lagi pertemuan...tapi inilah kehidupan...kiteberjumpa kerana Allah dan kite berpisah kerana Allah...jikalau kamu rindukan aku, singkaplah tirai semalam saat kite masih lagi tersenyum....ukhuwah fillah abadan abada....

najwa
salam sesuci titis qatrunada, buat gadis seindah penghulu syurga,yang maharnya iman dan taqwa lalu dihias harum tulusnya cinta...buatmu putri, kudoakan untaian mutiara solehah..semoga dirimu sentiasa terpelihara di bawah naungan kasahNya...semoga persahabatan kite diredhai Allah....
siti

hujan lebat mencurah kini, bagaikan tiada henti, kau dan laguku, kau irama terindah, tak lagi kudengari....kaupergi... *aizat-pergi.....kutujukan lagu ini buat semua sahabatku....ukhuwah fillah daiman wa abada!
nasuha

kepada sahabat2ku,lain rasanya selepas meninggalkan bumi SHAMS yang mana tempat kiteberkanalan n laen2....biasenye hari ini aku akan jumpe kawan2ku kat hostel, dulu kite main2 dgn kata2 2 tahun ag nk masuk u tapi sekarang x lagi.....moge2 kite seme berjaya masuk u dalam mase 7 bulan ag....so banyak2 berdoa kpd Ilahi....CUDIPT...insyaAllah....


nilar antara orang2 yang anta msj kat aku....
satu ag lagu aku nak tujukan untuk korang....


tersergam indah metropolitan ilmu
dikeliling flora nan menghijau
menjadi kebanggaan negeri terengganu
lambang keutuhan islam

engkaulah SHAMS yang kami cintai
di sini perjuangan kami
tempat kami menabur jasa dan bakti
semoga kau kan tetap abadi

hidup berdisiplin menjadi amalan
tampilkan imej serta persepsi diri
berteraskan iqra usjud iqtarib
lambang pegangan madrasah ini

dirimu tidak akan lenyap di jiwa
selagi hayat dikandung badan
kami takkan berputih mata
SHAMS takkan luput di ingatan......





15 comments:

..~**Aida**~.. said...

sob2~.....emmmm.....C U DIPT..huhu..

..~**Aida**~.. said...

im going to miss u sarah.........a lot....

triogeng said...

hahaha
mu xsoh wat sedih ngat r.....

Anonymous said...

huhuhu,,sdeyh nyer..

faathah said...

sarah ,,
miss u so much..
miss ur jokes!
dont 4get me eh!

triogeng said...

i miss all my fren....
haha...

NOR HAFIZAH MAHAMUD said...

salam...nde ey main miss miss nyh..
kekgi jupe gop eh.. hah hah hah ...

triogeng said...

owh....
tau r awk x rndu kitorang pzah....
hahahahaha

Anonymous said...

salam..kak Sarah!! rindu la ngan kak Sarah n akak2 yg laen...sedih wase...

NOR HAFIZAH MAHAMUD said...

nde gop sarah...mesty ar rindu ...siap mimpi g awak malam....jangan main main..hu hu hu

triogeng said...
This comment has been removed by the author.
triogeng said...

triogeng to anonymous>

utk adik2,
blajo sungguh2 lar....
haha...
kami da abes skul...
keh3.

triogeng said...

btol dop pzah....
wat sdp je pdhal....
wane jage kedai leni...
haha...

VerTICal SUnriSE said...

lagu ngelaz kali beh lek je..nok donload wase..kah3

triogeng said...

memg doh...
lam byk2 lagu,lagu tu aku wehi skali.....
haha